+37069800058

Pažintinis seminaras apie sąmoningumo lavinimo metodą “Mindfulness”

Pažintinis seminaras apie sąmoningumo lavinimo metodą “Mindfulness”

Pažintinis seminaras apie sąmoningumo lavinimo metodą “Mindfulness”

Seminaras vyks 2017 m. spalio 9 d. (pirmadienį) nuo 18 iki 20 val., adresu Saltoniškių 58 (Žvėryne), 216 salėje (Vilniaus kolegijos pastato II aukšte), Vilniuje.

REGISTRACIJA Į RENGINĮ >>>

Kviečiame į Eglės Masalskienės pažintinį seminarą “Kas yra tas paslaptingai skambantis Mindfulness?”

Šiek tiek apie Mindfulness: 
Į mūsų kultūrą tai atėjo kaip sąmoningo dėmesingumo sau, kitiems ir aplinkai mokymas, kuriame atsispindi budistinės filosofijos tradicija, tačiau kuris yra skirtas šiuolaikiniam vakarietiškam žmogui, siekiančiam ne tik daryti tam tikras praktikas, bet ir suprasti, kodėl metodas veikia ir kaip.
Metodo autorius – Jon Kabat-Zinn (JAV), medicinos mokslų daktaras. Dar prieš sukurdamas metodą, jis domėjosi, tyrė ir pats praktikavo jogą bei Zen’ą. Šiuolaikiniai Mindfulness grįsti metodai, kuriuos psichologai naudoja kaip emocijų valdymo, energingumo palaikymo, kryptingumo ir kūrybiškumo lavinimo priemones, idealiai atitinka taip vadinamus psichohigienos reikalavimus ir yra atskirti nuo bet kokios religijos.

Kaip tai veikia? 
Kai įgundame patys sąmoningai valdyti savo reakcijas, vis rečiau nutinka taip, kad būtume valdomi emocijų, “prikibusių” minčių, besikartojančių situacijų ar manipuliuoti nusiteikusių žmonių. Toks įgūdis ateina per praktikas, kurias ir siūlo metodas, pavadintas “Mindfulness (įsisąmoninimu) grįstas streso valdymas”.
Viena dalis praktikų yra formalios (pratimai-meditacijos), kita dalis praktikų – tai kasdienės veiklos, kurias siekiame atlikti susitelkdami į tai, ką darome ir patiriame bei atsisakydami vertinimo.

Ką apie mindfulness metodą  sako mokslas?

Mindfulness efektyvumas patvirtintas: mažinant dėl įvairių priežasčių kilusį streso lygį, gydant depresiją, nerimo sutrikimus, priklausomybes, metant svorį, mažinant lėtinį skausmą… Ypač tinka ugdant atsparumą stresui dirbantiems tokius darbus, kurių metu patiriama daug įtampos (medikams, mokytojams, kariškiams ir kt.…). Medikams ir psichoterapeutams, kaip aprodė tyrimai, dėmesingumo treniravimas padėjo išlavinti profesijai reikalingus įgūdžius ir savybes, reikalingus dirbant su žmonėmis – jie tapo labiau atjaučiantys, tuo tarpu patys patyrė mažiau streso, nerimo ir depresiškumo.

Tyrimai parodė, kad medituojantys geriau atpažįsta kitų jausmus, nejausdami dėl to emocinės perkrovos (emocinis išsekimas arba “perdegimas” iš esmės yra emocinė perkorva arba “empatijos pervargimas”). Išaugęs dėmesingumas susijęs su daugiau teigiamų emocijų, ir tai pastebima jau kitą dieną ;).

Pokyčiai stebimi ne vien psichologiniai. Neurofiziologiniai tyrimai parodė, kad praktikuojant mindfulness meditacijas (reguliariai apie 8 sav. atliekant mindfulness pratimus), pastebimi pokyčiai smegenyse. Pvz., padidėja smegenų srities, vadinamos sala, aktyvumas: sala yra atsakinga už savasties jausmą, empatiją, emocijų raišką ir atpažinimą – tiek savo, tiek kitų. Taip pat pagerėja ryšiai tarp migdolinio kūno ir smegenų sričių, atsakingų už sėkmingą emocinį reguliavimą. Meditacija veikia priekinės smegenų žievės aktyvumą, taip pat ji susijusi su gumburo deaktyvacija – ir tai sąlygoja subjektyviai jaučiamo skausmo mažėjimą.

Ko galima išmokti praktikuojant dėmesingumo ir įsisąmoninimo pratimus (meditacijas)?

  • Būti dėmesingais ir susikaupti (koncentracijos).
  • Matyti “naujoko žvilgsniu” (kūrybiškumo ir įžvalgumo).
  • Pripažinti savo mintis, jausmus ir kūno pojūčius bei impulsus veikti (atidumo ir atjautos sau).
  • „Paleisti“ mintis, įspūdžius, prisiminimus ar santykius (vidinio laisvumo).
  • „Leisti praeiti“ nemalonioms būsenoms savaime arba “išbūti” jas (kantrybės ir pasitikėjimo savo psichika).
  • Dažniau sąmoningai pasirinkti veikti „buvimo režimu” (vidinės energijos taupymo ir atstatymo).
  • Įsisąmoninti savo poziciją santykiuose, pasikartojančiose bendravimo schemose (refleksijos).
  • Pripažinti kitų pozicijas, galimus jų jausmus ar impulsus veikti (atjautos).
  • Sąmoningai apsispręsti, kokiu turiniu užpildyti savo sąmonę; t.y. pasirinkti, į ką orientuoti mintis ir jausmus.

 

Egle MasalskieneLektorė Eglė Masalskienė apie save: “Kodėl tai darau? Visada maniau, kad būti laimingu turi būti paprasta. Baigusi psichologijos studijas VU, jau apie 20 metų vedu mokymus organizacijoms ir asmenims streso valdymo, emocijų reguliavimo temomis. 2010 – 2013 m. mokiausi kognityvinės elgesio terapijos (4 metų kursai), o 2013 m. pati kaip klientas dalyvavau pirmoje Lietuvoje mindfulness programoje. Supratau, kad pasitikiu šiuo metodu, padėjusiu man pačiai kaip asmeniui! Tad 2017 m. sausį baigiau pirmąją Lietuvoje metų trukmės Sveikatos mokslų universiteto podiplominių studijų programą “Įsisąmoninimu grįsti kognityvinės elgesio terapijos metodai”. Nuo 2016 m. priklausau šiuo metodu dirbančių profesionalų draugijai. Mokydama klientus mindfulness, nuolat girdžiu: “Taip elementaru – o kaip veikia!!”

REGISTRACIJA Į RENGINĮ >>>

Renginio kaina – 12 Eur. Apmokėjimas grynais prieš pat renginį.

Dėmesio! Registruojantis el. paštu prašome nurodyti mob. tel. numerį. Renginio dieną prašome registruotis telefonu 8-698-00058. Labai prašome Jūsų registruotis atsakingai ir informuoti kaip įmanoma anksčiau, jei užsiregistravote, bet atvykti į paskaitą nebegalite.

Laukiame visų norinčių pasisemti naudingų žinių ir maloniai pabendrauti.